fredag 2 oktober 2009

NATURRUTAN

En 5 månader gammal Agnes är en riktig sjusovare, före 9 rör hon inte en tass.Jag passade på att gå ut för att äntligen fotografera rönnbären....sedan är det en annan sak att jag hade sådan tur med vädret att det blev över 100 foton på en halvtimme, ljuset var helt otroligt och det var jätteroligt...
.jag älskar vattendroppar som hänger....
oktoberhimlen har en speciell blå färg...
..vattendroppar var det...
..vacker färg...
..här syns ljuset extra bra tycker jag, just idag var jag glad för att trädgårdsbordet är skevt och vatten samlas i en pöl....tyckte om att fota så här, här är den blåa färgen igen...
...kunde inte bestämma vilken av rosorna som var bäst så här kommer ettan.....tvåan..
...trean...
Viskan rinner nere i svackan och det blir dimmigt...
..ljuset är fantastiskt..
..Sushi gick med mig runt i trädgården och kollade...
..Galle och Zacken hamnade i ljuset också..
jag är speciellt lycklig så´na här dagar över att jag har förmånen att leva så nära naturen och kan gå ut med kameran, det blir nog en fotokurs när hundkurserna är slut..
"Ha de gött" i helgen allihop

3 kommentarer:

  1. Hallå Annika vilka fina bilder du tagit idag!!
    Önskar att jag hade haft tid att fotografera......
    Fast vi har inte haft så fint väder som ni, det ser jag. Kallt har det varit och som väl är hade jag tagit in alla mina pelargonior, änglatrumpeten och fuxian. Nu ska jag bara försöka sköta om allt så jag slipper köpa nytt till våren igen. Alla dahliorna är frusna, tur jag plockade in en stor bukett härom dagen. Nu har jag jobb att gräva upp dem i helgen:/

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!
    de där med roserna får du gärna maila till mig!
    Kram Carin

    SvaraRadera