onsdag 17 mars 2010

VÅR IDAG!!

***GRATTIS EMMA PÅ 18-ÅRS DAGEN***

...vilket underbart väder vi hade igår,jag var ute med alla hundarna en lång stund...
...Morfar Timon övervakar valparna...han tycker dom är ganska mysiga nu när dom lugnat sig lite...
...Morfar och Grön tik......vinröd tik...
...Gandalf var ute på egna äventyr...han har blivit mycket tuffare nu och har tagit initiativet i flocken......valparna kan så mycket nu...hoppa...
...springa...
...studsa...
...hoppa...
...smyga...
...och lugnt gå runt i trädgården, dom behöver inte titta på varje cm av tomten på 3 sekunder......Agnes och Stella......leker kast med liten pinne......Agnes med sin lilla pinne...

Agnes är duktig "lektant" och valparna springer gärna efter henne...
...jag fick äntligen tag på stora märgben och det blev tyst i huset i 3 timmar när alla fick varsitt ben...förutom Agnes som sjunger för sitt ben......valparna liggande raklånga...ingen orkade lyfta sitt ben...men gott var det...Märta...
...och Olga...
...Eros i gammal god "sittande på armstödet" stil...

...nu är det inte så roligt...alla valparna är sålda...
...samtidigt är det verkligen dags för valparna behöver egna familjer och jag kan komma igång med kurserna som jag ska gå med Agnes och Eros...
...och nästa gång ska det INTE ta 3 år innan det blir valpar i huset igen...

Ha det Gott Allihop!!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad underbara bilder!
    Den där Märta hoppar är bara såå fantastisk!!!
    Jag kommer sakna de små mycket, men jag är övertygad om att de kommer få det bra i sina nya hem! Agnes är fortfarande en duktig skogsarbetare ser jag.. hon ser så mallig ut med sin fina pinne!
    PUSSA ALLA HUNDAR! KRam Carin och Tyra-Tyrann

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder! Spesielt av Agnes :-) Så flink hun er med valpene!

    SvaraRadera
  3. Tänk så fort 8 veckor går!!
    Så tomt det kommer att bli:/
    Men Agnes uppskattar säkert att få mer uppmärksamhet, och många egna stunder med matte!
    Lycka till med era valpar säger vi till valpköparna.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag vill också säga Lycka till ! Till alla er som köpt valp ni har inte bara valt världens vackraste hundras ( som ni kommer att få många goa skratt och upptåg tillsammans med ) Ni har också fått chansen att köpa valp av en underbar uppfödare som har stor kunskap och ett mycket mycket gott hjärta ! Samt sist men inte minst humor! Lycak till från Ninja the princess !

    SvaraRadera