söndag 21 mars 2010

UTSTÄLLNINGS CHAMPINJON ELLER KANTARELL!

....DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN ÖNSKAR!!
...utställningsdagen...i god tid var vi ute på 41:an i morse strax efter 7, jag på väg till Malmö för att erövra ett 1:a pris som fotograf, jag hade tagit så många fina foton på utställningen i Göteborg som misslyckades totalt och nu hade jag ältat och memorerat i flera dagar för att ta den perfekta bilden på Tyra med Carin och valparnas pappa Cosmo med Anders ...Carin hade nog lite fjärilar igår för utställningen men var lugnare idag och vi hade det så mysigt på resan i en timme...från 41:an ut på motorvägen...raka spåret till Malmö i 800 m...se´n ylade bilen till och alla lampor lyste rött, jag hann in till kanten och se´n dog den...LUKTADE BRÄNT OCH RÖK.
...jaaaaa!!...rätt gissat någon...kamremmen och bilen är nog skrot...där satt vi vid motorvägskanten och klura...jag ringde hem och räddningstjänsten ryckte ut, det vara bara det att det tog över 1 timme för älsklingen att komma ner...
vi ringer Anne...det var kört, det tog för lång tid för henne att komma och rädda oss i tid till Malmö...där satt vi och tiden rann ifrån oss vad gällde Malmö.
Så kom han...BILEN SKA HEM... ...jag är såååå dj..la ointresserad av bilar att jag inte vet var jag ska fylla på spolarvätska.
Jag har varit den som suttit och blivit bogserad en gång tidigare för 100 år sedan och visste ingenting...skiten som är vid vägkanten , kan ni tänka er...hela vinterns saltningar och annat låg där...vem f-n vet att man kan ha på vindrutetorkarna när man blir bogserad, inte jag i alla fall...
jag hann få panik innan älsklingen stannade bilen och upplyste mig om att det vet väl alla/inte jag om ...
1½ timme senare var vi tillbaka hemma tack vare Carin som tog emot alla smällar under resan som kom via mobilen.....hua....
Carin var också den som talade om att det var ju tur att det inte hände OSS något...TACK KLOKA VÄN ...
vid motorvägskanten flyttade vi alla grejer och Tyra till tryggheten i älsklingens ekipage...det var läskigt att ta ut Tyra ur bilen på motorvägen men det gick bra...Tyra var den som var lugnast av alla...hem kom vi efter många tårar och en kolugn Carin(får nog ställa henne i kosamlingen)...släppte ut Tyra som blev tokig och slängde sig över bogserlinan, tog den i munnen och sprang iväg...hon visste hur man gjorde...då bröt jag och Carin ihop av skratt i varandras armar...det var en pärs...

Tyras resultat idag är BIS på Enebacken...lilla Tyra...
så himla cool...du får revansch i Västerås...
...3 generationer tikar......idag 9 veckor gamla valparna går inte att fånga på bild så bra längre...
...det är VÅR!!

...igår fick morfar Timon ställa upp sig...
...och mormor Cherie
ääääähm...Timon...
...alla husets hundar för tillfället...
Sov Gott Allihop!!
det lovar jag att jag kommer att göra...om jag inte kollar slak bogserlina i sömnen också...

5 kommentarer:

  1. Jag blev så orolig när ni inte kom! Tänkte att ni kanske krockat. Så var jag lite osäker på telefonnumret, det var svårt att vänta tills jag kom hem för att få veta att ni var oskadda.
    TACK och LOV!!

    SvaraRadera
  2. Ja tack och lov att allt gick bra. Jag tyckte verkligen att det var sk*t äckligt att ta ut Tyra på E6 och flytta till den andra bilen..
    Men slutet gott - allting gott.. eller va säger man? =D
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Stackars ni men tack och lov att det inte har hänt är nånting.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men ni vet, en halvtimme tidigare så hadde ja kommit som en fartdåre och sedan med ilfart till Malmö. Jessus vilket adrenalinpådrag jag fick när ni ringde, påklädd och tandborsten i munnen på 3 minuter, då säger maken lugnt detta fixar ni aldrig, telefonen ringer igen, även ni har kommit på detta. Det tog nog en timme innan jag lugnat ner mig, men fart fick jag. Tur att ni kom hem helskinnade.

    SvaraRadera
  5. Vilket äventyr ni var ute på , själv tillbringade jag dagen på hund SPA...ska snart berätta om det i mon blogg

    SvaraRadera