söndag 14 mars 2010

8 VECKOR HAR GÅTT!!

...och det har gått alldeles för fort även om den sista veckan varit tuff, dom små har så fruktansvärt mycket energi när dom är vakna att vi är helt slut när dom somnar.Det är ju inte bara valpar utan allt annat i hushållet också.Tack vare all hjälp av min man,mamma,Maria Pia,Natalie och Carin har denna önske-valpkullen(Timons Barnbarn) börjat flytta hemifrån som mycket stabila, trygga, nyfikna och sociala hundar,jag är stolt över mina valpar som flyttar, jag har tränat dom mycket och flytten för dom första 3 valparna har gått jättebra......igår flyttade Aidamos Greatest Love of all "Nitro" med Familjen Broman till Nässjö...
...och Aidamos Miracle of Love "Nellie" flyttade med Mona till Åmål......idag flyttade Aidamos Love at first sight "Maja" till Onsala med sin matte Barbro och hennes barnbarn Timmy och Emmy......det är mycket arbete i skogen......kompisar......jag älskar dig med......Nellie ska åka till sitt nya hem......Maja pausar på trappan en stund......3 generationer ute...långt blir det inte men skoj är det tycker valparna...att ta sig fram 100 meter är ett helt dagsäventyr...kom ihåg vad jag sa´ om kläder på när ni går ut med valpen,det tar en stund för valpen måste ju rensa rabatterna......äta lite blad, lukta på alla högar där ute(det finns det några stycken i vår trädgård kan jag tala om)och dra dom stora hundarna i svansen, ja just det , katten måste få en omgång också.När detta är färdigt har valpen glömt att den skulle kissa ute... ...så då tar den kopplet och går hem......energin räcker en stund till, mormor får en omgång också, detta är sista kvällen alla valpar är samlade,det är ledsamt men bra att dom flyttar, nu börjar den stora träningen av valparna hos dom nya familjerna.
Lycka till med era Älsklingar
många av fotona idag är tagna av Carin,på hennes blogg http://aidamostyra.blogspot.com/ finns också massor av foton på valpisarna.

God Natt Allihop!!

3 kommentarer:

  1. 8 veckor har gått alldeles för fort... jag önskar oxå alla valpköpare lycka till med er nya familjemedlem och välkomna in i familjen Aidamos!
    tusen kramar till dig Annika <3

    SvaraRadera
  2. haha jätte fina bilder på agnes med valp, och shit vad liten den såg ut mot agnes, och när ni är ut epå promenad med alla var med kul=)
    Sen reta nisse, haha klockren =)

    Ps. så lite så med hjälpen =)
    Synd bara jag inte hunnit se dom innan dom flyttade, men men, man kan inte göra allt här i världen tyvärr...

    SvaraRadera
  3. Lykke til i den store verden til alle Aidamos valper :-)

    SvaraRadera