tisdag 9 mars 2010

TRÄNING AV VALPAR!!

all tid går till träning av valparna, det händer så mycket med dom och jag försöker träna varje valp en stund om dagen.Dom är ljuvliga men snabba på att röra sig.
Dom är i en "farlig" ålder nu och vi vågar inte ha dom lösa i trädgården, en valpis var på väg in i hästhagen och en på väg att ramla ner för källartrappan utomhus, vi har så mycket snö kvar att det inte går att springa efter dom och när dom springer ute på tomten är dom så modiga att dom varken ser eller hör...
Jag biltränar...
...går iväg med en valp i bur och släpper den i skogen, dom följer mig jättefint och Maja hittade "skattgodis" idag...
...den här bilden "snodde" jag från Maria Pias blogg, Pojkvännen Per-Erik är en duktig arkitekt, 2 rum med kök och balkong har han byggt till katterna Smuts och Bacon...
God Natt Allihop!!

4 kommentarer:

  1. Hur häftig som hellst jag e ganska säker att både perra & jag får plats inne där =P

    Jag sa åt honom att ta patent på att bygga sådana utomhuskojora haha hade ju vart häftigt, kan alla kattägare köpa en utomhus-kattkoja =)

    Blev verkligen riktigt bra =)

    SvaraRadera
  2. Häftig snö koja.När jag var barn hade vi en granne som var en fena på att göra figurer i snö.En gång gjorde han en gris som var högre än huset och färgades röd/rosa med färg:))

    SvaraRadera
  3. Åhh dessa underbara valpar, det var jätte mysigt att hälsa på er Ninja ska snart blogga bara det blir ordning på korten vi tog.
    Ninja var helt slut när vi kom hem.
    Tack ännu en gång för en mysig eftermiddag
    Kramar Pia Frida ch NInja

    SvaraRadera
  4. Tack för igår,valparna är jätte,jätte söta.
    Syns på lördag.
    Kram Inga

    SvaraRadera