söndag 8 november 2009

VILKEN HELG!!!!!

Denna helgen hade vikts åt utställning med Agnes, på lördag inofficiell i Svenljunga i Södra Älvsborgs kennelklubbs(SÄKK)regi.Där har vi deltagit tidigare år också och det är nog en av dom trevligaste utställningar jag vet och vilka fina priser man vinner.Idag söndag var det Malmö valputställning med 1200 valpar anmälda.
Vi börjar med lördagen, Carin och Tyra skulle också med på utställningen och kom på fredagen,bad av hundar och allt annat var färdigt så vi satt och tittade på Idol och drack glögg och åt pepparkakor.Till Svenljunga tar det ju bara en halvtimme att köra så det blev nästan sovmorgon. Carin hade lovat att ställa Agnes, tack för det, då kunde jag fota......Agnes och Carin hade lite taktiksnack under tiden de väntade på sin tur......och sedan "svävade" de omkring i ringen......VILKET RESULTERADE I ATT PROFFSET CARIN MED AGNES SKRÄLLDE OCH BLEV BIS VALP I HÅRD KONKURRENS MED 68 ANMÄLDA I KLASSEN VALPAR 6-9 MÅNADER...VILKEN SPÄNNING NÄR DET BARA VAR EN STORPUDEL OCH AGNES KVAR ATT PLACERA OCH SPEAKERN SÄGER: OCH IDAG VILL DOMAREN SE BRACCO ITALIANON PÅ FÖRSTA PLATSEN.... VILKEN GLÄDJECHOCK...JAG HAR INTE LANDAT ORDENTLIGT ÄNNU...KAN ALDRIG TACKA DIG NOG FÖR DETTA CARIN...det syns ju här vilket proffs Carin är, Hon och Tyra visade upp sig mycket snyggt och det blev en BIG 2 placering som resultat......endast slagen av Engelska settern Tore med matte Eva som vann gruppen och sedan även BIS:et...Jättegrattis till er...det var extra roligt att det var fågelhundarnas dag idag...det händer inte ofta...tack alla för en underbar dag...

...och så blev det söndag, väckning 4 i morse och iväg med Natalie till Malmö, det var lätt att komma upp och iväg med gårdagens BIS i minnet...vi hade ju vunnit, allt som händer idag är bara bonus...jag visade Agnes själv idag och vi hade bara en dålig kamera med oss, Natalie lyckades i alla fall med dagens bästa foto......Agnes gratulerar Nuits Ferrari till Bir vinsten och önskar Lycka till i gruppen och ev.finalen...I vilken Ferrari blev BIS 5:a, Grattis...ännu en framgång för grupp 7...jag grinade så klart nästan när Agnes träffade en Bracco för första gången sedan hon flyttade hemifrån...de känner verkligen igen sin ras och Agnes var överlycklig...Agnes blev BIM med HP och en jättefin kritik......och sedan skulle det ju bara fotas med alla rosetterna...söt eller???... bara en till...hon har varit så duktig i helgen...Carin sa´ hon är så cool...det stämmer till 100%
God Natt Allihop

8 kommentarer:

  1. Tusen tack för förtroendet att visa din älskade agnes. jag svävar högt i det blå jag med! Tusen kramar och stort grattis igen

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis, detta är du verkligen värd!!
    Hoppas Agnes fortsätter på den vägen!!!
    Kram
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  3. grattis !!hon är ju så sör att det inte är klokt!!

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis vilken lycka...

    Pia occ Ninja

    SvaraRadera
  5. Hemskt vad mkt kommentarer!
    Så många har inte jag fått för ett blogg inlägg =P

    Vad söt hon e med alla sina rosetter.

    Gillar föresten bilden där hon verkar räcka fram tassen för att "skaka tass" för en bra match =)

    Vi kommer föresten på fredag, kl 16 är vi i borås.

    puss

    SvaraRadera
  6. Hej och STORT grattis till de fina resultaten!!:)Vad fin!! din bracco är!! WOW!!:)
    vad roligt att min lilla svarta fastnat på bild, vill gärna se dem:) enklast att maial kanske? elin-lilja@hotmail.com
    ses på onsdag?
    kram elin med nosa

    SvaraRadera
  7. Hej Annika
    Kul att du gilla Bono, det gör jag också!
    Vi kommer inte att ställa ut mer på ett tag måste vara hemma och spara pengar, dels till englandsresan och så till Moas kommande parning.
    Faktiskt är det så att jag jobbar när Göteborgsutställningen är och det blir för dyrt att ta ledigt. Vid Stockholmsutställningen ska vi åka bort med Rolands jobb och jag känner att jag inte alltid kan prioritera hundarna.....
    Pussa snygga Agnes från mig!!

    SvaraRadera