fredag 20 november 2009

VECKAN HAR VARIT TUFF

Efter 110 körda mil på 3 dagar i världens skitväder är det skönt att sitta här en stund.
I morgon är det fotbollsturnering, avslutning på lillpojkens fotboll.
Maria Pia och Per-Erik åkte hem tidigare i veckan...längtar redan efter dom... barnen är helt friska för tillfället, det tog några extra dagar att få dom i kondition för skola igen.
Idag har våra valpkurs-kompisar varit här...tog en promenad och fikade...
Agnes var såååå lycklig att det äntligen hände lite här...hon saknar Cherie och tutar efter henne...Cherie är utelåst i stugan med Tösen...nästa vecka får de flytta "hem" igen...det var skönt att båda har löpt samtidigt...det var första gången...i tisdags när jag åkte iväg "räddade" jag en Leonberger från att bli överkörd på en riksväg...så mycket trafik och bilarna bara fortsatte att sakta köra förbi henne...hon var bara 7-8 månader och alldeles rädd och våt...jag trodde först att det var en varg!!!...nä...nä.. inte färgblind...men hon var sååå blöt att hon såg alldeles grå ut...i räddningsteamet var det en jägare och han berättade att han skjutit ett rådjur och hade det i bilen...Japp...jag frågade om han hade klövar eller blod från den...han hade både och...nu ligger det och väntar på mig och Agnes i hans frys...ska dit på söndag och hämta...det ska bli spännande att lägga spår till henne...tänker att Eros också får gå en provtur...
Nu åter till körda mil...

Jag har varit i Växjö och parat Tösen med en helt underbar "Cosmo" Brilliant Bronze Centerfield som totalt charmat mig.
Jag träffade Cosmo på en utställning i somras och blev jätteförtjust i honom, efter många turer, fina utställningsresultat och godkänt HD så åkte jag och Tösen till Växjö och nu HOPPAS vi att det blir småtassar i huset i mitten av januari......under hängningen blev de ett Hjärta och för dom var det också kärlek vid första ögonkastet (precis som jag föll för Cosmo)...LOVE blir tema på eventuell valpkull efter dessa turturduvor...
fortsättning följer hoppas jag......min söta Tösen......och snygga Cosmo...

3 kommentarer:

  1. Lycka till Annika,det blir nog underbara valpar.
    Vilken snygg hane du har hittad,det blir spännade.
    Tösen är så söt.
    Jag ska hålla tummarna.

    SvaraRadera
  2. Hm så konstigt mitt förra inlägg blev.....
    Det var ju jag som önskade dig lycka till innan;))
    Vi hörs!!

    SvaraRadera