lördag 14 november 2009

VECKAN SOM GICK

Tack för alla gratulationer,jag börjar väl dala ner från molnen nu och det typiska har hänt...ska jag anmäla till den hundutställningen också när det går så bra..ha..ha.Det har varit en vecka med sjuka barn, lilleman har varit hemma hela veckan och är OK nu, stora tjejen var hemma några dagar och gick till skolan 2 dagar, nu ligger hon igen.Vet inte om det är "svinisen" för de har inte haft helt klara symtom och i vår kommun tas det inga prover för att bekräfta.I fredags var Jamppa hemma för att avlasta, det var skönt......i torsdags hade vi avslutning på valpkursen och fick ett fint diplom, nu väntar vi på fortsättningskursen... ...igår hade jag besök och följde med som smakråd till "tygskroten" det kostade mig 910:-,det blev nya julgardiner till köket, jag älskar tyget och omtagen kommer att passa perfekt för vi har vita stjärnor på fot i fönstren i köket...sedan blev det ett "hemligt" projekt som kostade en del......idag var vi hos grannen och tittade på kycklingar, helt bedårande små dunbollar som är 2 veckor gamla......en kompis till dom hade hittat en av sina höns liggande ute, hon hade 7 kycklingar och grannen har värmelampa och kunde inackordera hela familjen Höna... ...och då passade jag på att fota deras urläckra tupp också, visst har han underbara färger...
...det är konstigt med naturen, idag har det varit 9 grader varmt...det regnade inte men var så fuktigt att det droppade överallt......det känns som vår istället......det blir väl fint så här också men nu längtar jag efter snön...eller åtminstone några minusgrader...

God Natt allihop

1 kommentar:

  1. ÅHHHHHHHHHH kycklingar.jag älskar små kycklingar.längtar tills mina också får kycklingar.

    SvaraRadera