måndag 7 juni 2010

SOMMAR SOMMAR!!

...är det helt klart nu.
Idag regnar det hos oss och då kan man sitta här och summera helgen som varit underbar!Jag har träffat 2 av valparna, jag och Agnes har varit på utställning där vi träffade Tyra och Saga, vi är ju så många i familjen nu så alla andra aktiviteter hinns med av resten, kompiscup i fotboll, måla bastu och hus, grilla god mat, tvätta, städa och pyssla med hundar.Min duktiga familj skämmer bort mig.
Jag börjar med utställningen...
...först ut var Agnes och Carin som flöt fram i ringen...
...uppställning för domare Agneta Pamp och domaraspirant Paula Sunebring,dagens bedömning blev en 1:a med fin kritik förutom tunn bröstkorg?.
...Tack Carin för att du ställer min älskling så fint varje gång!
...GRATTIS till dagens BIR och BIM!...sedan var det settrarnas tur med domare Hans Rosenberg, jag visade Saga som fick en 2:a idag, jag får nog foton från Sagas matte senare och Carin visade som vanligt sin Tyra......vilket par dom här två tjejerna är......ganska nöjda med dagens reservplats i öppenklassen!...GRATTIS till dagens BIR och BIM!
Sedan blev det upp o nervända världen i utställningsringen
...Carin, Terese och Catrine visar....Bracco Italiano!!!Det här är Settertjejer som står på rad......ställer upp Bracco......springer med Bracco......å´ pratar Bracco...
Nu undrar ni allt?
...en domare skulle göra sitt prov för att få döma Bracco Italiano och Anki på Ensembles kennel i Göteborg ställde upp och hade extra hundar med sig, det krävs 6 hundar för att det ska godkännas.Det var kul att få så många hundar att jämföra Agnes med och min lilla älskling är helt klart finast...jag tror också att det var några som blev kära i Braccona dom visade...
...och nu det bästa på hela dagen, eftersom vi var i Vänersborg så var det bara en timmes resa upp till Åmål och besök hos en av Tösens valpar som nu är nästan 5 månader gamla,jag, Agnes, Carin och Tyra packade in oss i en bil och åkte upp till vackra Kilane där Nellie och matte Mona bor.
...undrar jag vem som blev gladast över att träffas!...Nellie står fint...
...promenad ner till stranden där Tyra badade......och badade......och Nellie badade... ...men INTE Agnes......OK lite då...men bara för att Tyra apporterade så fina pinnar till mig!
...Tyra......det var skönt med bad...och fika.
Mona! tack för att vi fick komma oanmälda till er!
Tillbaka till Vänersborg för att släppa av Carin och Tyra, sedan vidare mot Enebacken då det helt plötsligt slog mig att jag passerar Alingsås på vägen hem, återigen blev det en oanmäld visit, denna gången hos Stella.
...Stella...
...Stella med Evelina och Oliver......Stella...
Tack för att jag fick komma och hälsa på er och Stella! ...Stella och Agnes...Agnes har uppskattat denna dagen lika mycket som jag...många stopp på vägen med lek och bus...och jag har träffat 4 av "mina" valpar, Saga, Tyra, Nellie, Stella och alla fantastiska ägare till dom...

Vilken kanonhelg med avslutning igår med grillat och en riktig sommartårta för att fira 6 juni!
Ha en Bra Dag Allihop!

5 kommentarer:

  1. Härligt reportage om er trevliga dag! Kul att se alla bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nästa gång du åker förbi Alingsås så våga dig inte passera utan att ringa mig

    Kram och tack för i Lördags

    SvaraRadera
  3. Nok et nytt og spennende blogginnlegg! Mange fine bilder her!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder som du gjorde mina blev inget,är inte van med kameran än.
    Ju,det var en helt fantastisk dag för mig ochså.
    Tack för trevlig sällskap,jag fick ochså en väldig trevligt pratstund med Agneta Pamp.
    Allt var verkligen avkopplande utan Sissis haltende,nu vet jag ochså orsaken till detta.
    Kram

    SvaraRadera
  5. FIIIIINA BILDER!

    SvaraRadera