måndag 31 januari 2011

GRÅ MÅNDAG!!

HURRA HURRA för denna GRÅ måndag...
gubben är ledig idag och hemkomna från ärenden i stan så kom gubben in med posten
 och frågade vad jag hade beställt IGEN...där var ett paket med...

??? jag har inte beställt nå´t och inte ropat in nå´t från Tradera???
-har du köpt nå´t till mig, frågade jag honom?
han har ju överraskat mig några gånger på senare år men nej inte denna gången???
nu blev jag nyfiken samtidigt som jag faktiskt började misstänka att jag HAR BLIVIT SENIL
och inte skojar om light demens längre...
öppnar paketet och ut kommer en underbar cashmere cardigan från Stenströms,
dom kostar över 1000:-
nu blev misstanken till visshet, jag har blivit senil...jag skulle aldrig beställa en så dyr cardigan...
-Jaha, dags att klippa kontokortet, sade min kloka man...
-du ska inte ha det när du inte kommer ihåg vad du gör...
tusen tankar och fattar noll tills jag ska stoppa ner koftan i påsen den låg i....där låg förklaringen
jag har VUNNIT den på en julkalenderdragning.
den grå dagen är fortfarande GRÅ men med en extra fiiin knorr

Ha det Gott Allihop!!


2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vinsten! Hyggelig overraskelse!

    SvaraRadera
  2. Gratulera till den fina vinsten,de var verkligen en överraskning,tror jag detta.
    Kram Inga

    SvaraRadera