onsdag 25 augusti 2010

MIN BÄSTA TID ÄR NU!!

...oavsett regn och blåst så blir det luckor i molnen med uppehåll...
då åker stövlarna på med en fart som inte annars uppnås av mig i alla fall...
hinken under armen och ut, det finns svamp och det finns kantareller...
...igår när jag gick genom hagen till ett av mina ställen så fick jag sällskap av korna,
 dom trodde jag hade nå´t i hinken,
jag ÄLSKAR kor
och samlar ju på dom men ett gäng som flåsar en i nacken och gör små skutt bakom mig
 TYCKER jag INTE om...
...jag ökade farten ganska bra och viftade med hinken...
JAG VET!!... dom ökade ju bara farten för att komma åt hinken och eventuellt godis...
...vackert...
...en del motiv känns väl igen från förra hösten  på bloggen men det är nytt för mitt öga varje gång...

...idag blir det en sväng till Skroten/tygaffären, jag ska titta efter nå´t randigt tyg till köksgardiner...

Ha en Bra Dag Allihop!!
  

2 kommentarer:

  1. Oj,vad många kantarella man blir avundsjuk,våran skog har dem ju tat bort och mitt kantarellställe.
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Som vanligt fina bilder, svampen var snygg.
    Skroten!!!! Jag kan komma och hjälpa dig välja, men det brukar ju bli lite dyrt när jag är med.
    Här har det blivit mer lingon, gud vad jag älskar denna årstid och snart får vi släppa våra röda fyrbenta vänner.
    Ha det.

    SvaraRadera