tisdag 23 februari 2010

UTE I SNÖN!!

Idag blev det långpromenad med de stora i flocken men jag "vågar" inte släppa dom ännu...hopp och skutt i trädgården istället.
Agnes och jag gick en träningsrunda på eftermiddagen och hon är klockren på inkallning när jag är själv med henne.Hon är så vaksam på vad jag vill, det är så roligt att jobba med henne, nu behöver hon bara få in alla kommandon när hela flocken är ute... hon är så lyhörd så det ska gå bra.
Det är mycket snö och jobbigt att ta sig fram men hundarna tycker om det, Timon får också fnatt och skuttar runt...ikväll fick jag hämta honom från lårdjup snö, han satte sig fast ordentligt så jag fick gå i och lyfta upp honom och då satt jag där.
Vi gick vid vägen men Han är såååå fin i kanten att han ska gömma sig när han gör det där...i trädgården hade jag kameran...det blir nästan för mycket av det goda med sol och all snö... ...Eros och Tösen......Agnes hittar alltid något...kul...eller ätbart...
...Timon är pigg och hittar på massa konstigheter....senil??...vårkänslor??...eller bara setter ideér...

Inomhus regerar Love-maffian, dom är sååå söta men sååå snabba, nu räcker snart inte kompostgallren......blå har testat musklerna/tänderna idag......det gick fint, hela pläden fick han ner......springer man kommer man fortare fram......flyga är också ett bra alternativ för dom snabba......maten är klar!!......flytta på dig, jag är också hungrig......orange......vinröd...
...grön...
...blå...
...rost...
...lila...
...grön...
Sov Gott Allihop!!

4 kommentarer:

  1. Oj då vad grön kan ställa upp sig tjusigt!!

    SvaraRadera
  2. haha flyg bilden va ju klockren! =)
    Vad fina dom e jag MÅSTE se dom snart!!!
    Innan alla försvinner!!!
    Men denna helgen är det en konsert vi ska på.
    Sedan nästa helg ska killarna fira "mansdagen"(istället för kvinnodagen) då ska dom ut o pimpelfiska & dricka öl.

    Jag & en tjej till ska nog laga middag undertiden för vi får ju inte vara med haha!

    Men helgen efetr det... kanske vi kund ekika ner en sväng?=)12:e-14:e

    SvaraRadera
  3. Underbara valpar man blir helt sjuk, känner valp lukten genom datorn !!
    Måste hälsa på funderar på att ta ledigt 1 dag nästa vecka !!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. åh, "min" fina ärta märta!
    härliga bilder, men nu vill vi inte ha mer snö.
    KRAM och tack för att DU finns

    SvaraRadera