söndag 27 september 2009

MYCKET PÅ EN GÅNG

Valpträff igår lördag
Denna gången var vi 11 settrar och en Agnes.Crepes med Tacofyllning till lunch och sedan en LÅÅÅÅNG promenad där alla fick springa av sig ordentligt.Tyvärr sprang Tösen för långt och tappade oss, vi fick leta efter henne i flera timmar innan hon hörde oss och kom springande, hon hade sprungit över en topp och ner i dalen bakom så hon tappade ljudet av oss och spåret för att hon hade sprungit över en liten å.TACK alla gulliga som hjälpte till.
Klara färdiga spring....
svalkande dopp ingår i promenaden när man är setter...kolla färgen på "vattnet"
puss på dig sa´Tyra och Agnes..
...nu kan vi väl leka lite....
...ok, kom igen då........när vi hade fikat så visade Louise och Saga olika övningar med klicker...hur kul som helst.Tur att jag anmält mig och Eros till en kurs senare i höst....här behövs ingen klicker, Louise hade med sig en stor burk full med köttbullarjag säger tack till Anne och Kjell för den fina växten och framför allt kossan till min samling......och Agnes säger tack till Carin och David för sitt nya fina halsband...alla hundar har sovit nästan hela dagen.....även Agnes som fortfarande inte fattat att hon är en valp som växer mycket varje vecka...hon sover i kattbädden...
vi började vår valpkurs i torsdags och det var jättebra, Agnes älskade träningen och alla köttbullar.
Maria Pia har varit här och åker hem i morgon, bilen får hon ta en annan gång...kanske jag åker upp med den och tar tåget hem
Nu känns det lite lättare denna gången när hon åker för jag vet att det alltid är nära om jag längtar för mycket efter henne....
Nu tror jag att jag kan ta tag i projekt "hobbyrum" alla flyttlådor med mina hobbygrejer ska upp i "stugan"
jag längtar efter måndag...saknar kamerapromenaderna....

1 kommentar:

  1. tack för en kanondag hos er!
    Carin / David /Tyra

    SvaraRadera