måndag 15 oktober 2012

AGNES OCH JAG!!!

 
har varit Hamar/Norge på utställning och minikennelträff...
 
nya trevliga bekantskaper som jag hoppas träffa fler gånger...
min bil var på verkstad och jag hade bil med GPS som jag aldrig programmerat den och därför hade gubben ställt in den på hotell Scandic, resan dit gick perfekt och Agnes är världens duktigaste ressällskap,
på hotellet bäddade hon den ena sängen och la´sig i den andra,
frukosten nästa dag var succe för oss båda, åt den hittills godaste äggröran i mitt liv och Agnes fick doggybag , en servett med massa bacon och korv, hon trodde först inte att det var till henne men när hon fattade så höll servetten på att åka med också...
 
så till utställningen som för Agnes del slutade med BIR och Cert, det är jag såååå mallig över för domaren delade ut blå och gula band i massor...
fick precis foton av Rigmor på Agnes och mig i ringen...
Tack!!!

min fina Agnes... 
här är Rigmor inne i ringen med Balangero Da Costa Vista " Barolo"... 
Agnes hade god support utanför ringen... 
av Costa Vista valpköpare, efter utställning skulle det ju vara kennelträff,
vi strålade samman på parkeringen utanför, fick hälsat på alla valpar och ägare, sedan skulle vi åka till skogen där dom skulle få springa lösa...
 
inte jag och Agnes, vi tappade gänget i första rödljusen och åkte hem istället eftersom klockan var så mycket och jag inte kunde skriva in adressen på ovannämnda GPS...
Tack för en trevlig dag!!
 
hemma var dom glada när vi kom...
nu skulle vi koka älgbenen...
Eros kokar älgben...
plattan är inte på ännu... 
han sätter sig och vaktar tålmodigt...
nu är dom klara, aj så varma fortfarande... 
ÄNTLIGEN!!!
Elsa och Sushi tycker mycket om varandra...
dålig bild men dom sov så här flera timmar...
Elsa kommer väldigt bra överens med båda katterna, Nisse ger henne en omgång emellanåt men Elsa har blivit mjukare med Nisses uppfostran...
men så klart om katterna bjuder upp så valsas här runt med både Nisse och Sushi...
 
Ha det Gott Allihop!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar