onsdag 12 september 2012

STADSBOR!!!

 
var jag och 3 av hundarna i helgen när vi övernattade hos Pernilla och Gandalf i Malmö...
 
Tack säger vi med en mun!!!!
 
utställning drog oss ner till Skåne och Pernilla erbjöd nattlogi som visade
 sig bli ett 5 ***** hotell med mat, logi och social träning för hundarna
 
GPS Olga hade programerats på Pernillas adress och när jag kör på hennes gata och ska svänga in på hennes gård så ser jag en kille på väg ut från ett hus på samma gata, påminner otäckt mycket om kusin Mikael som jag träffat ganska nyligen...
 
dubbelgångare tänkte jag men vinkade och vände ändå bilen och åkte tillbaka :)
det var Mikael!!!!
 
jag hade ju skickat inbjudan till kusinträffen till Mikael men jag med mitt dåliga minne för namn hade ingen aning om att dom bodde så centralt i Malmö, på samma gata som Pernilla :)
fika där blev det och fick träffa faster Ulla :)
och inte nog med det, kusin Tomas bodde på nästa gata
Världen är liten
när vi kom ner på fredagen så åkte vi ner till havet vid Turning Torso, där släpptes alla hundar lösa och mina bonnhundar fick social träning som heter duga...





många olika raser och storlekar träffade vi...
 
hemma hos Pernilla igen så fick jag sätta mig vid dukat bord, hon hade lagat supergod mat under tiden jag var hos Mikael...
 
jag är så imponerad och stolt över Elsa och Hjalmar som är så duktiga, bara 7 månader gamla och så lätta att ha med överallt, dom är nyfikna, sociala och glada
lördag morgon startade vi mot Sofiero, fanklubben Pernilla och Gandalf följde med och det är jag så glad för...
Pernilla var fotograf, packåsna och coach till Aidamos teamet som var där och det var så lyxigt...
Gunilla och Krister som bor i Helsingborg hade anmält Tösen dottern Moa till utställningen och hade så klart också "bäbis" Florry /syster till Elsa och Hjalmar med sig...
Gerd hade anmält Zerina...
så till utställningen då...
följande foton är tagna av Pernilla!!

Agnes först i ringen, för en gångs skull i samma ring som settrarna
Agnes var enda anmälda Bracco och vi sprang i ringen som jag trodde fint men inte, Agnes hade ont och drog in baken, var inte alls på humör och dumma jag såg inte det utan släpade omkring henne...
Agnes fick bedömningen good denna gången och jag ser på bilderna att hon hänger med huvudet, hemma igen var hon riktigt vissen och ville inte ens äta,
hon har vilat sig två dagar och börjar komma igång igen...
 
sedan var det Hjalmars tur...

HP och bästa hanvalp...
 
flickornas tur...


Elsa HP och 2:a tikvalp, Zerina HP och 4:a tikvalp...
 
sedan Hjalmar och gode vännen Lise-Lottes "Honey"
i bästa valp där Honey blev BIR och Hjalmar BIM...
 
Honey blev senare BIS 2:a i stenhård konkurrens
Jättegrattis Lise-Lotte och Honey!!
Agnes vilar 
här är det jag med kameran igen...
Gandalf och Elsa... 
Pausar gör Pernilla, Gandalf och Agnes...
 
sist in i ringen av Aidamos valparna var Moa
som har vuxit till sig och blivit en jättevacker tik


Moa blev idag 3:a i öppenklass tikar med Exc...
Aidamos är så stolta över er...
 
Tack matte Gunilla som tränat så bra med Moa!!
 
finbilder på Florry...


Florry 7 månader...
 
och Zerina...

 
Zerina 7 månader...
 
och Moa...


Moa 2 år...
 
och Gandalf...
 
Gandalf 2 år...
Tusen Tack Pernilla för en trevlig helg!!!
 
 
i övrigt så kommer hösten hur vi än gör...
 
det blåste jättemycket idag, löven for i vinden
det blev mörkt vid 8-tiden
men det är ändå bra för då går väl ormar och lägger sig för vintern
vi har ett par veckor som bara är hundarnas innan älgjakten börjar...
kameran med på promenaden


 

 
Ha det Gott Allihop!!!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Fina bilder som vanligt och du skriver så trevligt! Tack för grattiset till Honey, visst var hon charmig;))Och stort grattis till BIM-valp!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Liselotte.
    Funderar på om jag ,Frida och Ninja ska hälsa på er en vacker dag, skulle kunna tänka mig ta ledigt en vardag så kanske vi kunde ta en sväng i skogen ,med vilddjuren !!!
    Arbetar du alla dagar ?
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga bilder du har lagdt upp. Har du blivit med hönor också? I så fall vågar inte vi hälsa på, jag har ju fågelhundar som du vet. Kram Marie och pudlarna

    SvaraRadera