fredag 31 december 2010

BARA JAG OCH GUBBEN!!

Nyårsafton och vi är själva hemma...

vi har ätit en fin 3 rätters middag och jäser nu i varsin hörna av huset...
...vi började med en drink som innehöll Cointreu, oboy och vispad grädde...
...det gick att duka fint utan att ha 5 nyllen i tallrikarna...
...vitlök o basilika marinerade babytomater...
...dagens viner, Rött till vänster och god Rose´ till höger...
...förrätt-parmaskinka med melon basilika...
...Varmrätt -Oxfile´med rotfruktspytt och ädelostsås med konjak...
...Efterrätt- Pannacotta med jordgubbskräm...som egentligen skulle blivit sås
...men jösses vad god den var...
...nu äntligen en egen finbild på den underbara Azalean vi fick av grannarna våra...
Inger och Lasse!
Den är såååå jättefin och ni vet nog inte att jag har klarat azaleor som jag köpte första julen vi bodde här...

inga smällare än så länge, hundarna är klara och sover gott nu...hoppas det håller i sig...
vädret är ju konstigt...jag var ute i underbart soligt väder på dagen och fotade en del...



...fotad i motljus...en så´n bild igen som blev så som ögat såg det...

nu är det +1, blötsnö och storm ute... 

Gott Nytt År!!

Hoppas Alla får ett år med framgång, lycka och trygghet!! 




2 kommentarer:

  1. Fine bilder! Et riktig godt nytt år til dere!

    SvaraRadera
  2. Oj,vad maten se gott ut riktig proffsig.
    Fina bilder har du gjort i naturen men efter regnet se det inte mera så fint ut.
    Ha en riktig gott nytt år du och din familj med voverna.
    Kram Inga
    P.S. fick samma fina azalean till födelsedag.
    Dom är helt underbara,jag älska dem.

    SvaraRadera