torsdag 16 september 2010

MORMOR ANNIKA!!

I går morse blev jag "mormor" till en liten tjurkalv...
när jag kört barnen till skolbussen och kom tillbaka så såg jag att det låg något i vår hage som en ko gick och buffade på när jag klev ur bilen..
en nyfödd svartvit kalv, jag sprang in och hämtade kameran och ringde ägarna, när jag kom ut med kameran så smög en räv ...bara några meter ifrån den liggande kalven, nu blev det riktigt drama, jag som bor på landet, ha ha... vet ingenting!! in och ringde igen att nu tar räven kalven...
missade räven men har fina foton på kalven,
jag älskar ju kossor och samlar på dom så det var en speciell upplevelse...




efter kalven åkt hem till bondgården...
... så åkte jag iväg till ett ställe som alltid är lite pirrigt...
...med en röd bil som jag visste skulle gå igenom,
det var ombesiktning på ett strålkastarfäste som satt löst...
nu kan Någon som bor i Bjursås tuta och köra 1 år igen...
puss på dig!

Längtar efter lördag när vi ska ha Love-kullens valpar på besök...
dom är 8 månader nu och det ska bli så kul att träffa valpar och deras ägare...

Ha en Riktigt Skön Dag Allihop!!
   

4 kommentarer:

  1. Wiee min kära bil=)
    jag kommër snart och hämtar dig=)

    Å kalven är ju för sööt =)
    ohoo solen tittar fram genom de gråa molnen hoppas vädret b ättrar sig så kan jag åka och köpa pappsens dojjor & några av mina par också =)

    SvaraRadera
  2. åh vilken tur att du kom och röddade kalven från räven

    SvaraRadera
  3. Åhh så söt den lilla kalven var, undra varför hon fick den nu ?? mitt på hösten ??
    Varför tog han bort den från mamma ko ???

    Hoppas ni får en trevlig helg med alla valpar
    Kram Pia och Ninja

    SvaraRadera
  4. Mjölke kor får ju inte ha sina kalvar för de mjölkas. Kalvarna föds upp i grupper och i antingen som kvigor,tjurar eller stutar. Det är bara kött raserna som föder upp sina kalvar själv och kallas amkor.:))

    SvaraRadera