lördag 16 maj 2015

VAD JAG SAKNAR DIG...

 
Älskade Timon
idag skulle du fyllt 16 år...
 
varje dag tänker jag på dig
ibland ler jag och ibland kommer tårarna
så många minnen
ibland var du billig som den gången du rullade dig i gödselstacken
och jag badade dig 4 gånger utan resultat vad gäller stanken...

en gång skrek jag rakt ut när du snodde förskäraren på diskbänken
 och sprang iväg med den i munnen
då ringde jag husse och grät att jag inte vill ha någon setter
för jag blev så vansinnigt rädd...

du älskade att åka bil vare sig det var utställning eller campingsemester
alltid redo att rymma till bilen så vi inte skulle glömma dig...

kommer ihåg hur du äcklades av valparna i huset även dina egna ungar
du ruskade på huvudet och backade
men tyckte dom var ganska söta när dom blev lite större...

du älskade "limpor"
låga långa hundar typ basset och tax
och blev så lycklig när du träffade dom...

en gång på skogsrundan försvann du utom synhåll
och en stund efter
kom en älgmamma med årskalv galopperande ut ur skogen
några meter efter kom du galopperande ut ur skogen i sällskap av en liten älgkalv
jag trodde din sista stund var kommen men du kom tillbaka oskadd/osparkad av älgmamman
kommer du ihåg Marie Torgerson??

däremellan var du den gosigaste mysigaste vackraste hunden i världen






 


1 kommentar:

  1. Å jag tänkte också på Timon idag. Hans födelsedag han fyllde ju samma dag som Matthias Johansson :-)

    fick tårar av det du skrivit <3
    Tänkte på Timon har om dagen minns du den röda fina blomvasen vi hade sönder 2gånger Timon och jag. De tänkte jag på. Och senast idag prata vi om hur bra vänner en hund och katt kan bli. Tänkte på Timon och Gusse dom var riktiga vänner lekte med varandra och Gusse älskade att sova på Timon <3

    SvaraRadera