söndag 23 maj 2010

VÄDRETS MAKTER!!

Vi har haft fruktansvärt mycket väder några dagar, med åska och sol om vartannat...
...därför blev det ingen blogg heller, jag har så´n respekt för åskan att allt som går att dra loss från väggarna åker därifrån,det ska pysslas med åskrädda hundar, ungar ska hämtas från höger och vänster för dom är rädda...
men utan åskan är det fina dagar och regnet gjorde att naturen fullständigt exploderade, magnolian har utslagna blommor, ska fota den i morgon...

...rhododendronen har slagit ut på ett dygn...

...och maskrosorna i hagen är som vackrast nu...

Agnes och jag tränar för fullt och vi är duktiga...
...äntligen på söndag ska vi på viltspårskursen, det ska bli så kul...
...under tiden tränar Agnes på koltrastarna i trädgården, det är en syn...nå´n gång ska jag lära mig att sätta in videoblogg här...
igår var vi på inofficiell utställning som vår egen klubb ordnade, den är trevlig och det var så fint väder att jag lyckades igen...att få så fin färg på ...ena sidan av kroppen...
Agnes blev BIR och BIG-3 med HP,som vanligt charmade Agnes allihop...utom en röd fyrbent kompis till mig som inte låter sig imponeras av Agnes för 5 öre...det var nästan så att jag blev mobbad av henne...men OK, jag har goda saker i fickorna såååå...någon som gissat??
GRATTIS Catrin och Magne till en BIS-3 placering!!

Sov Gott Allihop!!

7 kommentarer:

  1. God morgon! Du har varit sent uppe och jag är tidig,som vanligt, kan bara inte sova länge på morgonen, oftast. Ja, ni har haft åskväder där! Vädrets makter är inget att leka med, tycker jag också och drar ur allt som går att dra ur. Lyckligtvis har vi haft åska här bara en gång i vår, fler lär det väl bli under sommarens gång. Lycka till med hundarna och hälsningar till Nisse! God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  2. Hej mams!
    Vad fint det är med alla maskrosorna i hagen, tycker det e så fint =)
    Kommer du ihåg förra året när vi plåtade alla i familjen med pappas motorcykel i det gula?=)

    puss

    SvaraRadera
  3. Jag gillar er allihop jätte mycket...men jagtycker inte om utställingar, varför kan man inte träffas i skogen som vanliga hundar, då ska ni få se på en som är go och glad

    Pussar i massor Ninja
    Matte hälsar !

    SvaraRadera
  4. Jätte fina natur bilder ni har ju så jätte fint där uppe nu,allt som blommar.
    Det var skönt att Magne blir BIS-3,han är snyggt som sin pappa Magnus,synd att jag inte kunde stanna och tack för trevligt sällskap.
    Det är jämt trevligt på den utställningen som våran klupp gör.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till den fina placeringen!!

    SvaraRadera
  6. Gratulerer til nok et flott resultat! Jippi!!!

    SvaraRadera
  7. Japp jag ville testa annat än med smötklick, men det fungerar absolut, men med blåbär är det super gott =)

    jaså längtar andreas efetr oss?
    vad kul, perra har redan planerat att vi ska dra med andreas på cykeltur när vi går våra "motions rundor" =)
    eftersom Perra cyklar å jag brukar gå.

    SvaraRadera