torsdag 1 augusti 2013

NU HAR ALLA VALPAR FLYTTAT!!!

 
 något lite bus hann valparna två med innan dom flyttade...
 
 Bosse och Zahara...
tjäna syrran... 
flytta på dig... 
din tjockis, måste du ha hela madrassen ... 
tack för att jag får ligga här också... 
min store Elot.. 
goood pinne... 
när Zahara blev ensam valp kvar så hjäpte dom stora till, Eros sov jämte henne... 
här står Elsa ut med henne... 
kram faster Elsa... 

 
 
nu  har vi bara 6 hundar kvar på Enebacken...
grön hane/Bosse flyttade i helgen till Oxelösund
med matte Marie och sonen Julean,
med och hämtade Bosse var Maries föräldrar
hemma väntade lillebror Tim på att få välkomna den nya kompisen
Lycka Till med Er nya Familjemedlem!!!
 
och igår flyttade sista valpen Zahara till Örebro
med Ellinor och Per
Lycka Till med Er nya Familjemedlem!!!
det har varit en period i mitt liv som jag aldrig aldrig kunde ana skulle bli så
turbulent...
valpar som kom som en total överraskning
tillståndet att få sälja valpkullen
ångesten för att jag inte skulle kunna behålla valparna
 
att jag fick ta tidig semester
är inte så roligt nu...
he he, Hjalmar är i onåd...
och till slut denna oreserverade kärlek till dessa små "skinnlappar"
till och med min annars ganska reserverade gubbe föll som en fura för dom
vilka fantastiska veckor det har varit sedan dom föddes den 27 april
och vilken fantastisk resa 8 valpköpare har framför sig...
jag önskar er alla en underbar tid som hundägare och jag är säker på att dessa valpar kommer att överraska er många gånger
Lycka till med era valpar!!!!
Gubben har verkligen överraskat mig flera gånger under denna valpperiod,
han har på "gamla" dagar efter snart 40 års liv tillsammans visat sig ha talanger som han lyckats dölja Mycket väl...
 
här på Enebacken har renoveringen fortsatt,
jag jobbar och gubben spikar,sågar och målar, 
 
Jag Älskar dig gubben min! 
 
köket är vårt eget igen, vi äter vår mat där och slipper bryta oss in och ut med vår mat i ett järngrepp för att inte dom stora ska sno den innan vi hinner sätta oss vid bordet...
 
vi slipper trampa i kissepölar och halka runt som bästa Zumbahjältar...
 
vi slipper "laga" mat 5 gånger om dagen med 14 hundar runt och på benen, ja 14 jaa,
dom stora trodde ju så klart att det skulle serveras mat till dom också varje gång...
 
 men vad vi kommer att sakna dom med alla nackdelar glömda för länge sedan... 
 
 
och nu har "barnen" kommit hit några dagar, det är skönt att få lite annat att tänka på...
 
 
Ha det Gott Allihop!!! 
 


1 kommentar:

  1. Lykke til alle sammen! Og nyt nå litt stillhet dere tobente selv om det føles tomt og dere sikkert savner de små gangsterne :-)
    Nydelige valper!

    SvaraRadera